вторник, 1 марта 2016 г.

5 комментариев:

  1. Анастасия Сухомлина, 1ВС.
    Експозиція - підготовка до Різдва в будинку Хельмерів.Розвиток дії - Крогстад ​​шантажує Нору; Нора намагається переконати чоловіка не звільняти Крогстада. Кульмінація - лист Крогстада до Торвальда; Торвальд називає Нору брехливою ​​матір'ю. Розв'язка - Крогстад ​​відмовляється від намірів;розрив між Норою і Торвальдом;втеча Нори з дому.

    Аналітізм драми полягає в тому, що твір починає показом зовнішньої ілюзії щастя, а закінчується катастрофою. Драматург доводить, що згода, комфорт, в яких живуть його персонажі, а також нібито доброзичливі взаємини між ними, є помилкою. Таким чином, він розкриває розбіжності сучасного для нього світу. Під впливом різних життєвих обставин люди часто створюють собі маски. Зриванню і розвінчанню їх присвятили свою творчість багато письменників ХІХ ст., але новатор Ібсен вперше реалістично показав, що маски бувають і неусвідомленими. І якщо не трапиться в нашому житті чогось «екстраординарного», ми ризикуємо ніколи не дізнатися про справжню сутність людей, які поруч з нами.

    ОтветитьУдалить
  2. Зрівняльна характеристика Нори і фру Лінне.

    Нора:
    - Була для чоловіка »марнотраткою», «жайворонком», «білочкою»
    - Її вважали легковажною:«Можна зайняти поки»; «Адже це ж чудово мати багато-багато грошей і не знати ані потреби, ані турбот».
    - «І мені є чим пишатися, чому радіти. Це я врятувала життя Торвальдові »; «Для нього було б так болісно, ​​принизливо дізнатися, що він зобов'язаний мені чимось».

    Чарівна і лагідна, завжди жвава Нора, ніжна мати і дружина, користується начебто обожнюванням у чоловіка, оточена увагою, але насправді вона для нього тільки лялечка й іграшка. їй «не дозволяється» мати свої погляди, судження, смаки.Життя цієї милої і симпатичної жінки складне, а «господаркою» будинку її назвати не можна. Щоб врятувати чоловіка, що захворів на туберкульоз у перший рік шлюбу, і відвезти його, за порадою лікаря, на лікування в Італію, Нора таємно позичає гроші в лихваря і згодом ціною важкої праці виплачує їх. Але за законом того часу, що принижує жінку, вона не могла позичити гроші без поручительства чоловіка. Нора поставила під векселем ім'я свого важко хворого батька, тобто пішла на підробку векселя. Дочірня і подружня любов штовхнула її на «злочин» проти закону. Смертельно боячись викриття, Нора змушена грати щасливу жінку, веселу лялечку. Вона все ще сподівається на диво. Нора в Ібсена зовсім не така проста, як може здатися. Часто вона підігрує чоловікові.

    ОтветитьУдалить
  3. Фру Лінне:
    - Вийшла заміж, щоб допомогти родині.
    - Помер чоловік, залишилася ні з чим.
    Хоче щастя подрузі (не дозволила Крогстадові забрати лист, щоб Нора була пояснена перед чоловіком і не боялася)
    - «Я пишаюся і тішуся, згадуючи, що мені випало на долю полегшити залишок днів моєї матері»
    - «Крогстад, дайте мені мету - для чого і для кого працювати».

    Це абсолютно самостійна, звикла до самопожертви і важкої роботи жінка. Вона змушена була вийти заміж за нелюба, щоб утримувати хвору матір і молодших братів. Після смерті чоловіка працювала і годувала всю родину. Вона жертовно забула про себе, кинула Крогстада, якого кохала. Фру Лінне відчуває постійну потребу піклуватися про когось, думати про близьких людей; вона повертається до Крогстада, щоб піклуватися про нього і його чотирьох дітей, що залишилися без матері. Сьогоднішньому читачеві цей образ ближчий і зрозуміліший, ніж образ Нори.

    Останніми словами Нори, що залишає «ляльковий будинок», стає відповідь на питання чоловіка: чи можна ще все змінити в їхніх відносинах? «Для цього потрібно, щоб відбулося найдивніше диво... Таке, щоб ти і я змінилися... Щоб наше життя вдвох могло стати життям дійсного подружжя».

    Символи драми:

    Ляльковий будинок - будинок з несправжніми, фальшивими цінностями, «не міцність» для сім'ї.

    Новорічна ялинка - спочатку - зелена і святкова, потім -обшарпана і непотрібна, як і сімейне життя Нори

    Мигдальне печиво - улюблені ласощі героїні, яке вона їла спочатку таємно від чоловіка, потім відкрито.

    Спочатку була слухняною «лялькою» в руках чоловіка, а стала живою, мислячою людиною.

    Тарантела - бурхливий, емоційний танець, як провісник потрясінь

    Маскарадні костюми - життя має не тільки зовнішню (видиму) сторону, але і внутрішню (невидиму) і часто змушує героїв знімати маски, відкривати справжнє обличчя.

    Різдво - народження чогось нового в житті головних героїв. Нора відчула себе людиною, а Торвальд, втрачаючи дружину, починає розуміти, що потрібно те чудо, про яке говорить Нора:
    «Таке, щоб ти і я змінилися настільки ... Щоб співжиття наше могло стати шлюбом».

    ОтветитьУдалить
  4. Фінал драми не дає, як це було властиво драматургії Ібсена, розв'язки конфлікту: Нора залишає будинок чоловіка, не знайшовши позитивного рішення, але сподіваючись спокійно розібратися в тому, що трапилося і усвідомити його. Незавершеність дії підкреслюється тим, що Хельмер, її чоловік, залишається в очікуванні «дива з чудес» - повернення Нори, їх взаємного переродження.

    В цій п'єсі основний конфлікт не вирішено. Фінал боротьби Нори з догмами суспільства, можливий, але тільки за рамками твору. Нора пішла з сім'ї, але що чекає її попереду? Мабуть, ми самі повинні знайти відповідь на це питання. Така незавершеність розвитку конфлікту залишає відкритий фінал.

    Сам Ібсен так говорив про мету будь-якої драми: «П'єса не закінчується з падінням завіси після п'ятої дії - справжній фінал знаходиться за його межами; письменник позначив напрямок, в якому доводиться шукати цей фінал, потім - наша справа, справа кожного читача чи глядача самостійно дійти до цього фіналу шляхом власної творчості ».

    ОтветитьУдалить
  5. 1)Экспозиция- подготовка к Рождеству в доме Хельмеров. Завязка – Появление в доме Хельмеров фру Линне и Крогстада. Развитие действия – Крогстад шантажирует Нору. Нора пытается убедить мужа не увольнять Крогстада. Кульминация – письмо Крогстада Торвальду. Торвальд называет Нору лживой матерью. Развязка – Крогстад отказывается от намерений. Разрыв между Норой и Торвальдом. Уход Норы из дома.
    2)Особенность аналитической драмы в том, что при внешнем благополучии в жизни главных героев существует некий конфликт, некая тайна, которая до поры остается нетронутой. Но возникают определенные обстоятельства ( угрозы со стороны Крогстада), и тайна начинает пробиваться наружу. Композиция пьесы позволяет увидеть внешний (видимый) конфликт- шантаж Крогстадом Норы- и внутренний ( невидимый) – желание Норы рассказать обо всем мужу и боязнь это сделать.
    3)Семья живет в собственном доме, у Норы замечательные дети и любимый человек. Так, у женщины вроде есть все основания радоваться жизни и чувствовать себя счастливым.
    4)Нора:В доме отца жила в достатке;Родила трех детей;Была для мужа» мотовкой», «жаворонком», «белочкой»;Ее считали легкомысленной: « Можно занять пока».
    Кристина:Вышла замуж, чтобы помочь семье;Помогала маме, братьям;Умер муж, осталась ни с чем;Работала и сейчас готова работать, жить ради кого-то;Хочет счастья подруге( не разрешила Крогстаду забрать письмо, чтобы Нора объяснилась с мужем и не боялась).
    5)Символы:
    Кукольный дом-Дом с ненастоящими, фальшивыми ценностями, « не крепость» для семьи.
    Новогодняя елка-Вначале – зеленая и нарядная, затем -обтрепанная и ненужная, как и семейная жизнь Норы.
    Миндальное печенье-Любимое лакомство героини, которое она ела вначале тайно от мужа, затем отрыто. Сначала была послушной « куклой» в руках мужа, а стала живым, мыслящим человеком.
    Тарантелла-Бурный, эмоциональный танец, как предвестник потрясений .
    Маскарадные костюмы-Жизнь имеет не только внешнюю ( видимую) сторону, но и внутреннюю (невидимую) и часто заставляет героев снимать маски, открывать истинное лицо.
    Рождество-Рождение чего-то нового в жизни главных героев. Нора почувствовала себя человеком, а Торвальд, теряя жену, начинает понимать, что нужно то чудо, о котором говорит Нора.
    6) Открытый финал, или же незавершенная концовка, представленный в пьесе «Кукольный дом» (1879), где развязка (финал) по сути, является постановкой нового вопроса, конфликт не решается, а обостряется. Так Ибсен старался приблизить театральное искусство к жизни, пригласить зрителя к дискуссии в решении актуальных проблем.

    ОтветитьУдалить